De Friesland 24 uur bereikbaar op kortste dag van 2019
Zo’n 120 verzekerden en potentiële verzekerden van De Friesland Zorgverzekeraar hebben gisteravond en vannacht gebeld en geappt met De Friesland. Die was voor één keer 24 uur bereikbaar. Zo’n twintig medewerkers werkten op deze voor hun ook ongebruikelijke werktijden.
Veel drukte op het klantcontactcentrum
De laatste weken van het jaar zijn de drukste voor de ongeveer 140 medewerkers van het klantcontactcentrum. Daarom heeft deze in de laatste dagen van het jaar ook ruime openingstijden. De kortste dag van het jaar betekende bij De Friesland de langste werkdag voor zo’n twintig medewerkers.Van vrijdagmiddag 17.00 uur tot ’s nachts 1.00 uur zaten elf medewerkers klaar om per telefoon, via social media en via WhatsApp vragen te beantwoorden en nieuwe verzekerden aan te melden. Vervolgens ging de nachtploeg met negen medewerkers door tot vanmorgen acht uur.
De meeste nachtbrakers die belden, wilden hun pakket aanpassen en er zijn nieuwe verzekerden ingeschreven. Omdat het in de ongebruikelijke werkuren minder druk is dan normaal, moesten de medewerkers zo nu en dan afleiding zoeken om te voorkomen dat ze zouden indutten. Die afleiding bestond uit spelletjes.
Het laatste weekeinde van dit jaar zijn de medewerkers ook bereikbaar op zaterdag en zondag.
De Friesland Zorgverzekeraar heeft ruim 565.000 verzekerden. De geschiedenis van De Friesland begint in 1815 met de oprichting van het onderlinge zieken- en begrafenisfonds Regt door Zee. De Friesland heeft met een marktaandeel van 60 procent een belangrijke thuisbasis in Friesland. Naast het verzekeren van zorg zet De Friesland zich in voor vitaliteit en gezondheid. We schuiven steeds meer op naar dienstverlening rondom deze thema’s. Dat doen we vanuit het geloof dat mensen elkaar willen helpen om langer gezond en vitaal te leven. En met als doel om van Friesland de gezondste en meest vitale provincie te maken.