17
december
2020
|
11:15
Europe/Amsterdam

De Friesland en VNO-NCW Noord zetten samenwerking voort

De meest duurzame, gezonde en succesvolle organisaties

VNO NCW De Friesland

De Friesland en VNO-NCW Noord gaan ook in 2021 door met hun strategische samenwerking. Doel is in Noord-Nederland het aantal duurzame, gezonde en succesvolle organisaties te vergroten. Belangrijk middel daarbij is de community Vitaal Ondernemend Noord Nederland (VONN). Deze community, voor leden van VNO NCW Noord en collectief verzekerde bedrijven bij De Friesland, gaat het bedrijfsleven in het Noorden vitaler en gezonder maken.

Succesvol partnerschap
VNO-NCW Noord en De Friesland zijn al vier jaar strategisch partner. In die periode stond het bewust maken van een gezonde leef- en werkstijl bij werkgevers in het Noorden en hun werknemers centraal. Belangrijk want vitaliteit en gezondheid zorgen voor fitte medewerkers. En fitte medewerkers zorgen voor hogere productiviteit, betere resultaten en minder ziekteverzuim. Het partnerschap gaat in 2021 verder, waarbij nu wordt ingezet op de gezamenlijke community VONN.

Community Vitaal Ondernemend Noord-Nederland
VNO-NCW Noord en De Friesland zijn initiatiefnemers van deze community die ondernemers en werkgevers vooral wil inspireren, uitdagen en helpen om duurzaam, gezond en succesvol te ondernemen. Ton Schroor, directeur VNO-NCW Noord: “Een praktische aanpak is wat deze community kenmerkt. Samen met ons strategisch partner De Friesland zijn we de motor hierachter. We zorgen dat werkgevers en werknemers aangesloten zijn en blijven. Onder meer door kennissessies, masterclasses en een strategische agenda. Zo kunnen we onze leden en de organisaties met een collectief contract bij De Friesland op één plek inspireren en motiveren om aan de slag te gaan met vitaliteit en gezondheid op de werkvloer.”

Duidelijke doelen
“Op weg naar het ultieme doel om in Noord-Nederland de meest duurzame, gezonde en succesvolle organisaties te realiseren zijn tussenstappen benoemd. Een daarvan is bijvoorbeeld dat er eind 2022 een ‘Club van 100’ werkgevers is, die actief deelneemt aan de community. Daarnaast zijn er eind 2022 minimaal zes digitale kennissessies georganiseerd en twee masterclass series ‘duurzame inzetbaarheid gehouden.”, aldus Cid Berger directeur Merk, Marketing & Sales De Friesland.