Leeuwarden,
23
mei
2019
|
10:23
Europe/Amsterdam

De Friesland versterkt inzet op vitaliteit en services

Nieuw uiterlijk voor De Friesland

De Friesland Zorgverzekeraar heeft vanaf nu een nieuwe huisstijl. De Friesland Zorgverzekeraar gaat verder als ‘De Friesland’. Deze aanpassing past bij de koerswijziging die De Friesland twee jaar geleden inzette, namelijk meer in de richting van dienstverlener.

De Friesland vloeit voort uit de oprichting van de onderlinge zieken- en begrafenisfonds ‘Regt door Zee’ in juni 1815. ‘’We zijn en blijven natuurlijk zorgverzekeraar, we zorgen voor goede en toegankelijke zorg voor onze klanten, maar onze maatschappelijke en regionale verantwoordelijkheid reikt verder dan het verzekeren van zorg’’, aldus Steven Hofenk, directeur De Friesland.

‘Mienskip’
De Friesland wil met klanten en partners een ‘mienskip’ vormen, een sociaal en digitaal netwerk die mensen verbindt, vitaliteit versterkt en zorg verbetert. De nieuwe slogan van De Friesland luidt: Doe je mee? “We willen mensen positief uitdagen op allerlei terreinen”, legt Hofenk uit.

Hofenk: ‘’We gaan van zorgverzekeraar die diensten levert naar een dienstverlener die ook zorg verzekert. Die diensten hebben met preventie en vitaliteit te maken, maar ook met innovatieve services op het gebied van zorg bij de mensen thuis. Zo hebben we Dokter Appke, de app waarop onze klanten hun gezondheidsvragen kunnen stellen.’’

Nieuw logo
De Friesland voert de nieuwe huisstijl geleidelijk in om geen onnodige onkosten te maken en verspilling tegen te gaan. Het oude logo is vijftien jaar oud. ‘’Het nieuwe is niet alleen fris en eigentijds, er zit ook een diepere betekenis achter. Dat zie je aan de F. Deze bestaat nu uit drie blokjes. Het korte blokje staat voor een persoon, het tweede voor de mensen om je heen en het derde voor de ‘mienskip’. Dit geeft de beweging weer van de prikkels richting vitaliteit die we samen met partners gaan geven’’, legt Hofenk uit.

‘’We zijn nu onder meer bezig om programma’s te maken waarmee we bedrijven steunen hun werknemers vitaal te houden. Ook voor de klanten doen we steeds meer op het gebied van preventie. Het liefst samen met andere partners, zoals natuurorganisaties en gemeenten. Het vorig jaar georganiseerde beweeg- en doe festival FestiVitaal is daar een ander voorbeeld van. We willen van het Noorden de gezondste regio van Nederland maken.’’ Dokter Appke, de app voor gezondheidsvragen, is een van de nieuwe services voor klanten.

Epke Zonderland
Meervoudig wereldkampioen aan de rekstok, Epke Zonderland, was vanmorgen aanwezig bij de introductie van de nieuwe huisstijl van De Friesland. “Als topsporter en ook als arts weet ik hoe belangrijk het is om vitaal en gezond te blijven. Ik help De Friesland graag om mensen hiervoor in beweging te krijgen”, aldus het boegbeeld van De Friesland.

In die hoedanigheid opende hij vanmorgen de reeks ‘pop-up-events’ die De Friesland de komende weken gaat houden op verschillende plekken in het Noorden: een apenkooi in spelvorm voor jong en oud. De reeks wordt op 6 juli afgesloten met een groots beweegevenement op het Hofplein in Leeuwarden.

Rond die tijd is De Friesland ook verhuisd van de Harlingertrekweg naar de Sophialaan in Leeuwarden. Aan de gevels van de panden komt het nieuwe logo.

Over De Friesland

De Friesland heeft zo'n 568.000 verzekerden. De geschiedenis van De Friesland begint in 1815 met de oprichting van het onderlinge zieken- en begrafenisfonds Regt door Zee. De Friesland heeft met een marktaandeel van 60 procent een belangrijke thuisbasis in Friesland. Naast het verzekeren van zorg zet De Friesland zich in voor vitaliteit en gezondheid. We schuiven steeds meer op naar dienstverlening rondom deze thema’s. Dat doen we vanuit het geloof dat mensen elkaar willen helpen om langer gezond en vitaal te leven. En met als doel om van het Noorden de gezondste en meest vitale regio te maken.